بازدید 43993
پانصد و هشتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

 فیلم هولناک لحظه اصابت موشک اسکندر به مواضع ارتش اوکراین+ فیلم/ هشدار رئیس جمهور بلاروس درباره احتمال حمله هسته ای روسیه

پانصد و هشتاد و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶ 07 October 2023

 فیلم هولناک لحظه اصابت موشک اسکندر به مواضع ارتش اوکراین+ فیلم/ هشدار رئیس جمهور بلاروس درباره احتمال حمله هسته ای روسیه

بین الملل تابناک: پانصد و هشتاد و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: سامانه «ام۷۷۷» ساخت آمریکا منهدم شد
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ - ۲۳:۳۶

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در محور زاپروژیا تجهیزات دشمن شکست خورد و حدود ۵۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: در محور دونتسک، ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد، و بالغ بر ۱۹۰ نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در محور کراسنولیمانسک حمله دشمن دفع شد و تلفات نیروهای مسلح اوکراین به بیش از ۶۵ نیروی نظامی رسید. در محور دونتسک جنوبی بالغ بر ۲۲۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند.

این بیانیه در ادامه می‌ افزاید: در محور کوپیانسک بیش از ۴۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته و یک سامانه کراب و یک سامانه ام۷۷۷ ساخت آمریکا منهدم شد.

دیدار بایدن و اشتاینمایر با تاکید بر ادامه حمایت از اوکراین
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ - ۲۰:۳۲

«فرانک والتر اشتاینمایر» رئیس‌جمهور آلمان در دیدار با جو بایدن در واشنگتن دی‌سی گفت برلین به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

«فرانک والتر اشتاینمایر» رئیس‌جمهوری آلمان با اشاره به جنجال‌های اخیر در آمریکا بر سر ادامه کمک‌ها به اوکراین و برکناری کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بیان کرد: من یکی از آن افراد زیادی در آلمان هستم که این مباحث را نه تنها با اشتیاق بلکه با نگرانی دنبال می‌کردم. ما متوجه تنش‌های سیاسی در واشنگتن شده‌ایم.

دویچه وله به نقل از رئیس‌جمهور آلمان نوشت: امیدوارم که راهکار و توافقی میان دموکرات‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و جمهوری‌خواهان شکل بگیرد. البته رئیس‌جمهوری آمریکا گفته که درخصوص رسیدن به یک توافقی مطمئن است.

اشتاینمایر با اشاره به تعهد برلین نسبت به تداوم کمک‌ها به کی‌یف تاکید کرد: آلمان کشوری قابل اعتماد است. ما به حمایت از اوکراین در این جنگ ادامه می‌دهیم تا برای آزادی و دموکراسی خود مبارزه کند. من و رئیس‌جمهور بایدن این سیگنال مشترک را ارسال می‌کنیم که واشنگتن و برلین به حمایت از اوکراین ادامه خواهند داد.

وی ضمن توصیف دوستی آلمان و آمریکا به عنوان «دوستی عمیق و محکم» گفت: بایدن هیچ توقعی از آلمان ندارد و از اینکه برلین در ماه‌های اخیر به دومین حامی اوکراین بدل شده، تمجید و استقبال می‌کند. آمریکا امیدوار است که آلمان نه تنها در این مسیر در کنار واشنگتن بایستد بلکه امیدوار است دیگران را متقاعد کند تا به حمایت از اوکراین ادامه دهند.

رئیس‌جمهور آلمان همچنین اعلام کرد که با «ویلیام برنز» رئیس سیا دیدار و درباره «درگیری‌های کنونی» و «تغییرات ژئوپلیتیکی» گفت‌وگو و رایزنی کرده اما هیچ جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است.

سفر فرانک والتر اشتاینمایر به نوعی غیرمنتظره بوده و برخی از مقامات استدلال می‌کنند که او این سفر را به مناسبت روز «آلمانی-آمریکایی» انجام داده است؛ این روز در ششم ماه اکتبر جشن گرفته می‌شود و یادآور ورود مهاجران آلمانی به فیلادلفیا در سال ۱۶۸۳ است.

روزنامه گاردین هفته گذشته در گزارشی نوشت: پس از آنکه در قانون بودجه موقت اخیر دولت آمریکا موضوع کمک به اوکراین گنجانده نشد، اقدام تاریخی این کشور مبنی بر برکناری رئیس مجلس نمانیدگان به عدم قطعیت درباره آینده کمک‌های واشنگتن به کی‌یف می‌افزاید.

واکنش زلنسکی به فاسد خواندن دولت اوکراین
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ - ۲۰:۳۱

رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد، گزارش‌ها درباره فساد گسترده در کشورش «روایت طراحی شده توسط روسیه» با هدف تضعیف حمایت غرب از کی‌یف است.

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در صحبت‌هایی پس از اجلاس غیررسمی رهبران اتحادیه اروپا در شهر گرانادای اسپانیا، ژان کلود یونکر، رئیس سابق کمیسیون اروپا را به آنچه که او اشاعه پروپاگاندای روسیه درباره اوکراین خواند، متهم کرد.

یونکر چند روز قبل تاکید کرده بود، «تمام سطوح جامعه» در اوکراین آلوده به فساد شده و این کشور نباید به همین زودی‌ها به عضویت در اتحادیه اروپا پذیرفته شود.

به نوشته پایگاه «راشاتودی»، زلنسکی در صحبت‌هایش ادعا کرد، در ضمن جریان داشتن جنگ با روسیه، «حتی یک دلار از پول شرکای ما دزدیده نشد» اما او همچنین پذیرفت که «موارد و افراد متفاوت» هم وجود دارند.

زلنسکی اظهار داشت: «در درجه اول مساله فساد (در اوکراین)، یک روایت شناخته شده روسی است. آنها می‌فهمند که نمی‌توانند در کلیت اتحاد اروپا و حمایت‌ها از اوکراین شکاف ایجاد کنند. آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی‌اش ریشه‌های این فکر و نحوه تضعیف جامعه و حمایت‌ها در جهان را فهمیده‌اند.»

زلنسکی در ادامه انتقادش از یونکر گفت، او به جای اشاعه «روایت روسی» درباره فساد در اوکراین باید شخصا تلاشهای بیشتری برای اوکراین به خرج می‌داد.

او ادامه داد: «آیا او علاقه‌ای به این کار ندارد؟ آیا او حالا که همه فراموش کرده‌اند که چه کسی است، تصمیم به نوشتن برخی از روایت‌های روسی گرفته‌ است؟ فکر می‌کنم این کار احمقانه است.»

یونکر که در بازه سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ ریاست کمیسیون اروپا را بر عهده داشت، در مصاحبه‌ای با یک نشریه آلمانی که هفته گذشته انتشار یافت گفت، اوکراین باید قبل از آنکه بتواند به اتحادیه اروپا بپیوندد دست به اصلاحات گسترده بزند و «بروکسل هم نباید به مردم اوکراین که تا گردن در درد و رنج فرو رفته‌اند وعده‌های غلطی بدهد.»

او بیان داشت: «کسانی که با اوکراین سر و کار داشته‌اند می‌دانند که اوکراین کشوری است که تمام سطوح جامعه‌اش فاسد است.»

 فیلم هولناک لحظه اصابت موشک اسکندر به مواضع ارتش اوکراین

محل بارگیری تجهیزات نظامی اوکراینی در منطقه نیکلایف مورد اصابت موشک اسکندر روسیه قرار گرفت و نابود شد.

تعداد بازدید : 31771

شروط اصلی اتحادیه اروپا برای پذیرش اوکراین

رئیس شورای اروپا اعلام کرد که اگر اوکراین اصلاحات مورد نظر اتحادیه را اعمال و با فساد در این کشور مقابله کند می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به جمع اتحادیه اروپا ملحق شود.
 
شارل میشل در گفت‌ وگو با نشریه اشپیگل اظهار کرد: ما (اتحادیه اروپا) می‌توانیم اوکراین را تا سال ۲۰۳۰ بپذیریم - اگر هر دو طرف تکالیف خود را انجام دهند. اوکراین و سایر کشورهای نامزد عضویت در اتحادیه اروپا باید اصلاحات (مورد نظر ما) را اجرا، با فساد مبارزه و الزامات قانونی را رعایت کنند.
 
وی افزود: ما در اتحادیه اروپا باید در مورد اولویت‌هایمان و آنچه می‌خواهیم به آن برسیم، شفاف باشیم.
 
رئیس شورای اروپا با بیان اینکه پذیرش عضو جدید در اتحادیه اروپا آسان نخواهد بود، گفت: اما نمی‌توانیم بیشتر از این زمان را تلف کنیم. مقاومت اوکراین در برابر روسیه نشان داد که این کشور به اتحادیه اروپا تعلق دارد و ما با پذیرش کی‌یف، ثابت می‌کنیم که قادر به اقدامات ژئوپلیتیکی هستیم.
 
میشل در بخش دیگری از این مصاحبه ادعا کرد که تحریم‌های سنگین اتحادیه اروپا علیه روسیه، تمام جهان از جمله رئیس جمهور روسیه را شگفت‌زده کرد.
 
وی ادامه داد: من نمی‌گویم که ما در حال حاضر نقشی را در صحنه جهانی ایفا می‌کنیم که متناسب با اندازه اقتصادی ما باشد؛ اما در مسیر درستی هستیم.
 
رئیس شورای اروپا در ادامه ایده رقابت کشورهای غربی برای ارسال سلاح به اوکراین را رد کرد و گفت: تعداد کمی از اتحادیه اروپا انتظار داشتند که میلیاردها یورو تسلیحات به اوکراین تحویل دهند ضمن آنکه اتحادیه اروپا بزرگترین تامین کننده اقتصادی و نظامی اوکراین است.
 

هشدار رئیس جمهور بلاروس درباره احتمال حمله هسته ای روسیه

 «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس یک روز پس از اظهارات ولادیمیر پوتین در خصوص لغو معاهده منع آزمایش هسته‌ای، گفت: آمریکا با تسلیح اوکراین، روسیه را مجبور به واکنش و استفاده از تسلیحات اتمی می‌کند.
 
 شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشت: لوکاشنکو گفت که آمریکا با ارسال تسلیحات به اوکراین، روسیه را به سمت استفاده از سلاح هسته ای سوق می دهد.
 
وی که در جریان بازدید از یک منطقه نظامی در «برست» بلاروس این سخنان را اظهار می کرد، افزود: «تاکید می کنم این نظر من است که آمریکایی ها روس ها را به استفاده از وحشتناک ترین تسلیحات مجبور می کنند».
 
رئیس جمهوری بلاروس سپس ادامه داد: «آنها ولودیمیر زلنسکی [رئیس جمهوری اوکراین] و ارتش وی را مسلح می کنند و موشک های دوربرد به آن می دهند. اما حتی موشک هایی که می توانند ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۶ مایل) را طی کنند، قادر هستند به خاک روسیه برسند و این مسکو را مجبور به واکنش می کند».
 
وی خاطرنشان کرد که واکنش روسیه به چنین حملاتی بزرگ و عظیم خواهد بود، در غیر این صورت، چرا ما به این سلاح ها (هسته ای) نیاز داریم؟
 
به گفته رئیس جمهوری بلاروس، تشدید تنش ها میان کشورها می‌تواند به وضعیتی منجر شود که در نتیجه آن روسیه دکمه قرمز استفاده از سلاح هسته ای را روی میز بگذارد.
 
وی افزود که آمریکایی ها از چنین چیزی نمی ترسند، زیرا آنها در آن سوی اقیانوس هستند.
 
اظهارات لوکاشنکو پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه بیان می شود که اخیرا گفته بود امکان لغو تصویب معاهده منع آزمایش های هسته ای وجود دارد.
 
یک روز پس از اظهارات پوتین، ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه گفت که شورای دولتی دوما به طور قطع موضوع لغو تصویب معاهده جامع منع آزمایش هسته ای را در نشست بعدی خود مورد بحث قرار خواهد داد.
 
لوکاشنکو همچنین درباره سرنوشت نامشخص کمک های کنگره آمریکا به اوکراین، آن را سیگنالی برای کی‌یف خواند، به این معنا که باید شتاب کند، دامنه ضدحمله را گسترش دهد و مردان جوان بیشتری را به جبهه جنگ گسیل نماید.
 
رئیس جمهوری بلاروس گفت: «اکنون همه جا در رسانه ها زلنسکی را به دلیل روند کند ضد حمله سرزنش می کنند. وی سپس ضدحملات اوکراین را به دلیل استفاده از سربازان پیر ناموفق دانست».
 
لوکاشنکو در ادامه تشریح کرد که آمریکا به این دلیل از اوکراین حمایت می کند و خواهان تسریع ضدحمله است، زیرا جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد از پیروزی اوکراین در میدان نبرد برای افزایش محبوبیت خود استفاده کند.
 
به گفته رئیس‌جمهوری بلاروس، به دلیل شرایط سیاسی، جنگ جاری به اقتدار بایدن و دولت آمریکا نمی‌افزاید و بایدن هم باتوجه به نتایج نظرسنجی ها شکست می خورد. لذا رئیس جمهوری آمریکا به نوعی پیروزی نیاز دارد و برای برنده شدن باید چیزی را روی میز بگذارد.
 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۰
عملیات امروز حماس در اسراییل بر خلاف تصور پوتینی ها اصلا خبر خوبی برای انها نیست چون نشان از دو چیز دارد:

اول اینکه برای امریکا و اروپا تا چه اندازه شکست پوتین و درگیر نگه داشتن پوتین در اکراین مهم و از اهمیت استراتژیک بر خوردار هست که حتی حاضر شدند تمرکز خود را از خاورمیانه و دفاع از اسراییل بسوی دفاع از اکراین و شکست پوتینی ها در اکراین ببرند که حتی حاضر شدند بخاطر عدم حمایت عملی ایران و رساندن تجهیزات نظامی به روسیه فشار اقتصادی بر روی دولت ایران به عنوان بزرگترین حامی حماس را کاهش دهند

اما از ان طرف و دوم اینکه نشان می دهد تا چه اندازه پوتین ضعیف شده که دیگر امیدی به پیروزی نظامی در اکراین که هیچ حتی در دیکته کردن شرایط اتش بس بر اکراین ندارد و هر روز اقتصاد روسیه دارد به عمق ویرانی و رکود بیشتر می رود. همین هست که پوتین که تصور می کند که محافل غربی و بخصوص لابی اسراییل در غرب خیلی قوی هستند و نقطه ضعف انها فشار به اسراییل هست تصور می کند می تواند همان الگوی یمن در برابر عربستان برای کسب امتیازات و همراه کردن عربستان را در مورد حماس در برابر اسراییل به امید همراه کردن بیشتر اسراییل با خود و لابی طرفدار اسراییل در غرب و گرفتن امتیازات بگیرد.

خلاصه می بینید که با این همه تلاش پوتینی ها چه در روسیه و چه در ایران متاسفانه هم روبل و هم ریال باز هم شروع به سقوط کرده. روبل از صد روبل در برابر دلار گذشت و ایران هم با وجود این همه تبلیغ دلار ازاد شده دلار در نیمه دوم سال شروع به افزایش کرده. نمی شود که اقتصاد را چهار تا پوتینی خود محور که برای غنی کردن اعتقادات خود و فرزندان فقط غرب و محصولات امریکار را انتخاب می کنند و دلار امریکا نیاز دارند اداره کنند و انتظار داشت که پول ملی ایران و روسیه قدرتمند شود. غیر ممکن هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
محور پوتین- نتانیاهو کار خود را دوباره کرد. از دهه نود میلادی که پوتین و نتانیاهو به ترتیب ریاست سازمان اطالاعات روسیه و موساد را به عهده داشتند یک همکاری سازمانی کامل بین انها برقرار بوده که همیشه هر دو از ان نفع می برند. به همین دلیل هست که دمکراتها و بخصوص بایدن با نتانیاهو همکاری نمی کنند چون می دانند او متحد پوتین هست. از یازده سپتامبر تا داعش که هم به نفع پوتین کشورهای غربی و امریکا را تهدید می کرد و هم به نفع اسراییل مسلمانان دنیا را در افکار عمومی بدنام و اسلام هراسی را ترویج کرد. حالا هم باید هشدار داد که این هم پروژه مشترکی از سوی پوتین و نتانیاهو هست. دلیل اصلی ان خدای نکرده می تواند یک طرفه کردن بیت المقدس باشد و از انطرف فشار به امریکا و اروپا که هرگز بدنبال جنگ جدیدی در خاورمیانه نیستند. محور پوتین و نتانیاهو همیشه برای خاورمیانه و ایران و مسلمامان و دنیا خطرناک بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
برگ چنار قرمز تو یک کار تو رندگیت هیچوقت انجام نده چون براش ساخته نشدی و بیشتر ضایع می شی
نظر نده! در هیچ مورد! برو با همون برگ چنار قرمزت خوش باش
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
این مزخرف ترین کامنت شما بود
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
برگ چناری بای بای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
ظاهرا قصد جو پراکنی برای بالابردن دلار داری از مسئولین سایت تقاضا داریم کامنتهای ضد ایرانی و خرابکاران اقتصادی رو انتشار ندهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
کانادایی منافق نادان
چه خبر از جنگ ویتنام و کره؟ راستی چه قدر با حقارت آمریکایی ها حتی جلوی طالبان کم آورده اند
آمریکایی ها منبع فساد و شرارت و جنایت هستند باید هم هلاک شوند و به درک واصل شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
آخه بایدنگی خیلی گیج و شوت هم هستی
قیمت دلار و روبل چه ربطی به قدرت نظام روسیه داره؟

البته از هواداران بایدن مفنگی جز این هم انتظاری نیست
اربابت بایدن زباردر رفته آلزایمری همین 3 ماه پیش از سکوی سخنرانی پرت شد پایین و با 4 تا ملق روی زمین پخش شد آخر هم مقامات آمریکا اومدن بایدن رو از روی زمین جمعش کردند

البته بایدن نمادی کامل از آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
چقد فک میزنی
واقعا فکر کردی چند نفر چرت و پرتای 5 صفحه ایه تو رو میخونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
نگران پوتین نباش نگران خودت باش ممکنه به حال و روز سربازای اسرائیلی دچار بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
انشاالله نابودی اسقاطیل زودتر از 25 سال اتفاق خواهد افتاد
به کوری چشم کفار حمایت کننده از اسرائیل کودک کش و انریکای جهان خوار خونخار
پوتینی ها خیلی جالب هستند. مانند اب خوردن راست می گویند. مثلا میگن برگ چنار پیش بینی کرده بود که مسکو توسط نیروهای اکراین سقوط می کند و بلافاصله می گن حالا که نشده پیروزی پوتین هست! واقعا که راستگو هستند. همه می دانند که برگ چنار همیشه گفته و الان هم میگه بزرگترین نگرانی بایدن خواب الو و انگلیس و حتی چین همان شکست پوتین هست! انها دوست دارند جنگ اکراین تا میشود طولانی و فرسایشی شود. وقتی فرسایشی بشود هر روز که بگذرد روسیه به عنوان یک ملت و یک رقیب ضعیف تر و باز گشت انها به عنوان نیرویی تاثیر گذار غیر ممکن تر می شود. تمام چیزی که امریکاو انگلیس و چین برای این منظور نیاز دارند این هست که پوتین در کرملین همه کاره باشد. تا خیره سری پوتین هست امریکا و انگلیس و چین پیروز هستند. دقیقا مانند مدل اسد. تا اسد در دمشق باشد اسراییل هیچ نگرانی از مرزهای جولان و ملت سوریه ندارد. برای افرادی مانند پوتین و اسد هم همین جور بهتر هست. هدف انها ادامه خدمت در موضع ریاست جمهوری برای همیشه عمر هست. خوب. مهم نیست که چه بلایی سر ملتهایشان می اید. انها تا قدرت داشته باشند احساس پیروزی می کنند و برای انها همین کافی است!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
نتانیاهو دقیقا مانند یار قدیمی خود پوتین از این عملیات حماس استفاده خواهد کرد. پوتین به بهانه نازی بودن اکراین به ان حمله کرد. هدف اصلی و مستتر پوتین تثبیت اقتدار خود به بهانه جنگ و دور کردن ملت روسیه از اروپا بود. حالا هم ظاهرا نتانیاهو و موساد با ان همه خبر چین هیچ خبری از این عملیات نداشت و غافلگیر شد. ولی با همان الگو پوتین نتانیاهو و دوستان بشدت مذهبی و تندرو و ملی گرای او که در دولت کنونی اسراییل دور او جمع شدند حالا نتانیاهو تمام مخالفان داخلی را سرکوب خواهد کرد و دیگر کسی در اسراییل و حتی در غرب نمی تواند بدنبال مدل کشور مستقل فلسطین باشد و ان ارمان دولت مستقل فلسطین با این درگیریها دهها سال به محاق خواهد رفت. فکر می کنید که برنده واقعی این بی خبری خبرچین های اسراییل کسی جز نتانیاهو و تندروهای اولترا اردتدکس اطراف او هست که حتی بدنبال یکدست کردن بیت المقدس شرقی است؟
ناشناس
| Canada |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
برگ چنار خیلی سربسته خدمتتان بگه. تنها راه نجات پوتین از شکست محتوم در اکراین روشن کردن یک جنگ تمام عیار در جای دیگر دنیا بود و هست. در کره شمالی چین به پوتین اجازه اتش روشن کردن نداد. ولی در خاورمیانه که صاحب نداره این مقدمه ارزوی پوتین یعنی درگیری گسترده در خاورمیانه و درگیر کردن امریکا در ان هست. این می تواند در عین حال به تندروهای اسراییل هم کمک کند تا دیگر کسی نتواند از ارمان کشور مستقل فلسطینی حمایت کند. ایران باید خیلی هوشیار باشد. برای پوتین فدا کردن ملتهای دیگر درجنگ برای نجات روسیه ساده ترین و راحت ترین کار ممکن هست.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
بیچاره
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
برگ چناری خودت به این مزخرفاتی که گفتی باور نداری فقط بخاطر پولش حرف مفت میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
بایدنگی (بایدن مشنگی) جالبترو راستگوتر از تو وجود نداره
جالب اینجاست که خودتم میدونی اوکراین تمام شده
فقط یه نگاه به تجهیزات داغون روی قطار بنداز ببین کارشون بکجا رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
چی شده دوباره سرو کله چنار خشکی دوزاری (به قول خودش بی دین) پیدا شده؟
دلار 200 تومن رفته بالا وشکن میزنی و بالا پایین میپری؟
فکر کردی خبریه؟
برخلاف علاقه شما دلار پرستا اوضاع آرام خواهد شد
موشک که خورد پهلوش! نابود هم نشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
اگر نیروی هوایی و تجهیزات ضد هوایی و دیگر تسلیحات روسی بهتر از این بود که الان روسیه به چه کنم چه کنم نیافتاده بود. الان فکر کنم حتی انگولا هم حاضر نباشد اس 400 یا سوخو 35 و ناو و تانک و حتی موشک از روسیه وارد کند. چین هم متوجه شد که هر چه بوده بهش روسها انداختند و هیچ شانسی در برابر تایوان با این قراضه ها نداره. اما خوب چین مثل ما نیست. عوضش تمام پول این قراضه های روسی را با خرید نفت نصف قیمت از پوتین داره پس میگیره
موسوی
| France |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
منظور از محل بارگیری یعنی همان ریل های آهن و منطقی هست خطوط ریل آهن دچار آسیب شود ... هر چند نهایتا همین خطوط هم در چند روز بازسازی خواهد شد ، اما خب یک شبکه ریلی از مدار خارج میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
اون موشک برا روسیه بود ببین برا ایران چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
کاش اطلاعات بیشتری داشتی. موشک اسکندر نقطه زن نیست.موشک های نقطه زن یک ضربدر یا به علاوه روی مونیتور ایجاد می کنند. موشک اسکندر حامل کلاهک هسته ایست و روسیه با شلیک این موشک اعلام کرده تجهیزات پرتاب اتمی از آزمایشگاه خارج شدند. لازمه بدونید اسکندر بزرگترین موشک اتمی دنیاست که با یکدونه اون انگلستان کاملا محو میشه و با چهارتای اون امریکا تماما نابود میشه. هدف از شلیک این موشک رو متخصصین جنگی خیلی بهتر از شما متوجه میشن. و این رو بدونید که این فیلم توسط روسیه منتشر شده و اگر قرار بود یک آدم عاقل بهش بخنده یقینا منتشر نمیشد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
اگر مطمئنی یک سر برو انجا مطمئن باش برگ چنارت کاریش نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
اشکال نداره راه آهن نابود شد ترکش ها تجهیزات روی قطار و لوکوموتیو رو از کار انداختن ایقدر فشار نخور
بعدا خودمون موشک نقطه زن به روسیه میفروشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
راستی فکر میکنی مدل امریکاییش خیلی بهتره؟
همه موشک ها دقیق به هدف نخواهند خورد مثلا امروز ارباب صهیونیستیت چند تا زد به هدف نخورد آخرش همه جارو بمب فرشی زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
کانادابی ملعون خود ریل و خط آهن هدف بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
ولی بیشتر خبر انهدام سامانه های پوشالی آب کش تاد و همیارس به گوش می‌رسه
راستی تانک های چلنجر و لئوپاردتون هم که منهدم و تکه تکه شد
ناشناس
| Canada |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
ناشناس ۲۹۵۹

اسکندر موشکی است که میتونه هم کلاهک متعارف مثل این فیلم حمل کنه و هم کلاهک اتمی و بردش حول و حوش تا کشورهای غربی اروپاست. اون موشکی که شما میگین موشک سارمات هست که ۲۰۶ تن وزن داره و ۲۰ کلاهک هسته ای حمل می کنه که هر کدوم به تنهایی قدرت مانوردهی و فرار از پدافند دارند و قاره پیماست و میتونه سرتاسر. آمریکا را از. هر. مسیری مثلا از روی قطب شمال یا قطب جنوب هدف قرار بده و با توجه به پخش شدن اون کلاهک ها در جو میتونه ناحیه وسیعی به اندازه کل انگلستان یا تگزاس را صاف کنه. یعنی اصلا تشعشات اون انفجارها اون لکه های خالی و تا فواصل خیلی زیاد را برای زیست غیرممکن می کنند.
نابود باد متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
انقدر که این مدودف خودشو کشت که با تهدید هسته ای روسیه اکراین را بترسونه‌ خسته شد و دیگه هیچی نمیگه
الان نوبت به‌ ولادیمیر لوکشین رسیده که مردمو بترسونه‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
بله
نابود باد امریکا و انگلیس و اسقاطیل
اوکراین را ول کنید اسراییل را نجات بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
الان هنوز مثل اربابان صهیونیست شون تو شوکند!! نتانیاهو ش تازه بعد از ۵ ساعت موضع گیری کرد
دو ساعت طول میکشه فیلم دان بشه باید محکمتر می زدن فنرشو بیشتر می کشیدن محکم میخورد
ازآلبانی نیرو میخوادبره به اسراییل کمک کند. خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
اتفاقا آلبانی نشین ها هم چون وابسته به روسیه هستن رابطه خوبی با اسراییل ندارن عجیبه که ادعا می کنید با هم دشمن هستید!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
۰۰:۴۰
کنتور که نمیندازه
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
۰۹:۰۳
بحث کنتور نیست پسر جان بحث عقله اگر از آن حجمی که خدا بهت داده و توی جمجمت هست استفاده کنی می فهمی که فرقه رجوی ساختار و تشکیلاتشون صد درصد منطبق بر آموزه های روسیه است و تلویزیون این فرقه حتی یک بار نام اسراییل رو نمیاره چون اساسا آنها هم اسراییل را قبول ندارند.
شاهنامه آخرش خوشه ،جوجه ها را هم آخر پاییز بشمارید هنوز اول پاییزه !!
فلسطینی ها به مردم جهان دفاع از سرزمین تاریخی ومادری خود را بممردم جهان یاد میدهند۔
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
فلسطین هیچوقت در تاریخ کشوری نبوده و حکومت نداشته تا پیش از حمله اعراب مسلمان یا جزء ایران بوده یا روم پس از حمله اعراب مسلمان مدتی به تصرف مسلمانان در آمد بعد از آن هم در سیطره عثمانی و انگلیس بوده بعد هم زمین هایشان را فروختند و رفتند حالا ادعای زمین هایی را دارند که پردبزرگهایشان فروخته اند کمی تاریخ بخوانی بد نیست
از سال 2014 بعد از اشغال کریمه و شروع تحریمهای غرب زاد و ولد در روسیه مرتب کمتر شده والان به ششصد هزار زاد وولد کمتر در روسیه رسیده.یعنی نسل امروز اینده روشنی برای بچه شان تو روسیه نمیبینند .مثل این میمونه که پوتین سالی ششصد هزار روس رو به کشتن داده باشه.جمعیت روسیه منفی شده .در سوریه هم همین بس که تولید ناخالص داخلی ان از 400 میلیارد سال 2009 به پول امروز به 12 میلیارد رسیده.البته من از اسد بدم نمیاد چون سکولاره.ولی بهتر بود کنار میرفت ویه سکولار دیگه رو میذاشت انتخاب بشه واز روسیه دور میشد.فقط میدونم حتی اگه امروز تحریمهای سوریه از بین بره سی سال میکشه تا اقتصادش مثل سال 2009 بشه.تو برخی شهرها وروستاهاش روزی چند ساعت فقط برق هست و امریکا تا سالها میتونه این جریان تحریم رو میتونه رو روسیه ایران وسوریه ادامه بده بدون اینکه خودش یه دلار ضرر ببینه.تازه نفتش رو به بالاترین قیمت بفروشه.همونطور که تو ویتنام از شوروی شکست خورد ولی 15 سال بعد شوروی رو از هم پاشوند.
چرا صدا سیما جومونگ را پخش کرد فلسطینی ها شیر شدن و ادای جومونگ را در آوردن و این حملات غافلگیرانه گروه دامول فلسطین سرزمین چوسان قدیم را پس میگیرن لطفاً به وضعیت فعلی کشور رسیدگی شود تا دعوا اسلاو ها و سامی ها
اوووه چه هولناک بود. خخخخ
هولناک؟؟؟موشک رفت تو باقالیا
آقای کانادایی بگو که کی به فلسطینی‌ها که همیشه سنگ دست شون بود تسلیحات نظامی سنگین داده پوتین یا ایران نگاه کن اسرائیل سقوط می‌کنه
بابا موشک اسکندر با اون همه ادعا نتونست یه قطار رو بزنه

حداقل ۵۰ متر اختلاف داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
اسکندر نقطه زن نیست هسته ایه
البته تو این شلیک تمام ادوات با ترکش از کار افتادند همچنین راه آهن غیر قابل استفاده شد
دوستانچرت وپرت ننویسید لطفا،موشک با فاصله چند متری با هدف خورد به زمین ،چون روسها موشکهاشون نقطه زن نیست،تکنولوژی موشک نقطه زن بالستیک فقط در اختیار ایران و امریکاست،چین هم ادعا میکنه داره اما ثابت نشده،یعنی امتحان پس نداده،بری همینه که امریکا نگرانن فروش موشک بالستیک ایران به روسهاست
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی